Fortfarande höst

Jag gnällde om höst igår, men jag glömde en till bra sak som kommer med hösten. Den är ganska relaterad till det där med att slippa nedsmutsade byxor, nämligen hur överdragsbyxor också skyddar mot sandinvasion i hemmet. Plötsligt försvinner högarna med sand som annars magiskt hamnar lite varstans och allra mest i vår säng. Stor win på den.

Annars då? Jo, katten är tovig i pälsen. Mitt hår är smutsigt. Glamour töntar vidare och Ironfist blir inte bättre ju fler avsnitt jag ser heller så TV-fronten är låg. Jonas tittar på Tyrant och jag konstaterar att det är många snygga män med i serien. Bridget från Glamme är med, vilket jag påpekar gång på gång. Vin är gott. Det är helg och vi åt kräftor till middag. Bilen går bra förutom att jag behöver byta batteri. Snart är det dags för vinterdäck, det kommer alltid så plötsligt. Imorgon är det lördag.

IMG_2612

 

Om kattdagis

Jag har svårt att komma ihåg när jag senast tvättat håret och borstar det inte i onödan. Annars är allt som för de allra flesta.
Det här inlägget postades i Resten och allt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

