Om dagen börjar med att kritmåla en stol kan den bara gå till det bättre

Så jag är ju hemma själv med barnen. Och en del dagar går bättre än andra. Med risk för att jinxa resten av dagen är detta en bra dag. Den började i och för sig sämre när Adrian någon gång mellan 07.58 och 07.59 övade sina konstnärliga talanger:


Ett sådant tilltag måste man ju dela på Instagram för att kväva ångesten så det gjorde jag och det är frågan om ifall inte det är mitt mest kommenterade inlägg någonsin, nyfödda barn inräknade. Förhoppningsvis går kritan bort med något av tipsen jag fått, cillit bang hjälpte inte i alla fall. 

Någon timme senare gick vi till Trädgårdslekplatsen igen och där var en av Arvids kompisar också så de lekte loss. Innan vi skildes bestämde vi att ev gå på lekland imorgon. Gäller att ha aktiviteter inplanerade när det bara står regn i alla appar. 

Och hemma fick killen sova och Arvid och jag bakade rabarberpaj (blev fantastisk). Medan den gonade sig i ugnen kokade vi kastrull på kastrull med vatten att tina upp isklumparna från trädgårdsslangen så poolen blev dräglig temperatur. 


Bra dag alltså!

Om kattdagis

Jag har svårt att komma ihåg när jag senast tvättat håret och borstar det inte i onödan. Annars är allt som för de allra flesta.
Det här inlägget postades i Barn, Resten och allt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

