Simma

När börjar barn simma? Jag gick på plask och lek innan jag började simskola. Först på Delfinen i Lund och när jag blev lite större Högevall. Vi har inte gått på något babysim eller så med något av barnen och Arvid var rädd för vatten länge länge. Det är egentligen inte förrän senaste halvåret lite drygt som han kan tycka att det är kul att bada. Blöta håret är inte poppis och att tvätta det är minst sagt förenat med panik. Men men, ett steg i taget.

När vi var på Mallis pratade vi lite om att simma och Arvid låtsadessimmade lite i vattnet också. Så nu tänker jag att det kanske kan vara dags att anmäla honom någonstans. Är väl lika bra att ställa honom i kö med tanke på hur långa köerna säkert är. Alltså, jag vet inte om det är köer, jag bara antar eftersom det alltid är det när jag ska kolla upp något.

Till dess övar han på att simma i badkaret..

 

Om kattdagis

Jag har svårt att komma ihåg när jag senast tvättat håret och borstar det inte i onödan. Annars är allt som för de allra flesta.
Det här inlägget postades i Barn, Resten och allt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

