Vecka 38 – när som nu

Sista delen av föräldrautbildningen igår. Vet inte om man har lärt sig så mycket egentligen. Kanske är orättvist från min sida eftersom jag har gått/går på en miljon andra kurser också där samma saker tas upp. Igår höll i alla fall Tant Barnmorska ett brandtal mot vin och alkohol under amning. Den kombon gör man bara inte fick vi veta. Sen frågade hon om det var någon som hade funderat på det för det var ganska vanligt, särskilt i och med den här nya forskningen som man dock inte kunde lita på. Knäpptyst var responsen. Jag vet inte med de andra, men från min sida var tystnaden lögn. Ett glas vin eller två säger ju till och med livsmedelsverket är lugnt. Men jag ville inte få onda ögat varken av Tant Barnmorska eller de andra präktbollarna på kursen.

Annars räknas det som fullgången graviditet nu och det ska jag fira med att ha min sista jobbdag på 10 månader imorgon. Sova är den stora planen. Låter som en ypperlig plan tycker jag.

DSC_0376[1]

 

Om kattdagis

Jag har svårt att komma ihåg när jag senast tvättat håret och borstar det inte i onödan. Annars är allt som för de allra flesta.
Det här inlägget postades i Preggo, Resten och allt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vecka 38 – när som nu

  1. Ping: Förra gången födde jag i den här veckan (vecka 38) | kattdagis

Kommentera

